.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حاشيه‌هاي ديدار لاريجاني با مراجع تقليد

علي لاريجاني رئيس مجلس و 11 عضو ديگر هيئت رئيسه صبح امروز براي اولين بار در طول آغاز به كار مجلس هشتم عازم قم پايتخت مذهبي جهان شده‌اند تا با مراجع و علماي قم ديدار داشته باشند.
به گزارش فارس، حاشيه هاي اين سفر بدين شرح است:

* اولين ديدار لاريجاني و هيئت رئيسه مجلس با آيت‌الله مكارم شيرازي بود كه در دفتر كار وي اين ديدار انجام شد. احمد ناطق نوري و آشوري و غفوري فرد سه عضو هيئت رئيسه مجلس بودند كه در اواسط اين ديدار رسيدند كه هنگام ورودشان لاريجاني ضمن معرفي آنها گفت: تيم هيئت رئيسه مجلس تكميل شد اما محمدرضا ميرتاج‌الديني ديگر عضو هيئت رئيسه مجلس در سفر حج به سر مي برد.

* ميرتاج‌الديني كه لاريجاني از سفر وي به مكه معظمه خبر داده بود در هنگام ديدار آيت‌الله جوادي آملي حضور يافت كه باعث تعجب همه حاضرين به خصوص خبرنگاران شد. وقتي از وي سوال كرديم كه شما مگر سفر حج تشريف نداشتيد گفت:" نه. اينجانب در سفر عتبات عاليات بودم كه ديروز حركت كردم و امروز صبح رسيدم".

* قرار بود رئيس و هيئت رئيسه مجلس و همچنين هيئت همراه صبحانه ميهمان آيت‌الله مكارم شيرازي باشند كه بعد از پايان سخنان مكارم شيرازي وي خطاب به مهمانان خود گفت: "يك صبحانه طلبگي داريم كه ما به آن غذاي حلال مي‌گوييم. اين جمله ايشان باعث خنده حاضران و ايجاد شور و حال بيشتر براي صرف صبحانه شد.

* حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي در پايان سخنان خود به لاريجاني كه نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي مي‌باشد گفت: "شما در ماوراي كار خود قم را فراموش نكنيد. بايد به فكر مشكلات قم باشيد و حساب ويژه براي قم باز كنيد". لاريجاني با لبخند در پاسخ به ايشان گفت: مشكل آب شرب قم كه در حال رفع شدن است و ما مشكلات قم را پيگيري مي‌كنيم.

* در هنگام ديدار رئيس و هيئت رئيسه مجلس با آيت‌الله موسوي اردبيلي، ايشان از وجود آزادي در مجلس از ميهمانان خود سوال كرد كه لاريجاني با لبخند گفت: " نظر اعضاي مجلس از اين نظر مثبت است و نمايندگان در بيان اظهارات خود آزاد هستند". در اين لحظه محمدرضا باهنر نائب رئيس دوم مجلس خطاب به اردبيلي گفت: " اتفاقا ما در بيان نظرات مي‌ترسيم اما نمايندگان آزاد هستند".

* بعد از پايان سخنان ايت‌الله موسوي اردبيلي و لاريجاني، قرار بود تا ديدار خصوصي بين هيئت رئيسه و ايشان انجام شود و لاريجاني براي اينكه ديگر افراد جلسه را ترك كنند،‌ گفت: "آقايان مثل اينكه مي‌خواهند مرخص شوند. اين جمله لاريجاني باعث خنده حاضران شد و در حالي كه همه مي‌خنديدند و مي‌گفتند جلسه غير علني شد، اتاق را ترك كردند".

* آيت‌الله جوادي آملي كه دوست داشت در يك فرصت مناسب از ديدار با نمايندگان بهره ببرد از گذاشتن جلسه در بعد از ظهر امروز ناراحت بود و در اين زمينه به شوخي گفت: نبايد وقت مرده را براي اين گونه جلسات در نظر گرفته شود بايد بهترين فرصت و زمان براي برگزاري اين گونه جلسات تعين شود تا بهتر از آن استفاده كرد.

* سيدحسن رباني رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در ديدار با رئيس و هيئت رئيسه مجلس از كمي بودجه گلايه كرد و خواستار اختصاص بودجه بيشتر شد.

* در ادامه ديدار هيئت رئيسه مجلس با علما و مراجع تقليد قم بخصوص در عصر امروز از 12 عضو هيئت رئيسه مجلس كاسته شد و به طوري كه 4 عضو هيئت رئيسه در آخرين ديدارها حضور نداشتند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.